11 Aralık 2013 Çarşamba

LAVANTA TORBASI


Lavanta çiçeğinin kokusunu sever misiniz?Hani  boyu sadece 1 metreye kadar uzayabilen,Akdeniz bölgesinde yetişen,tarlalarının görüntüsü ve rengi insanda ressam olma isteği uyandıran,o muhteşem kokulu bitki.Ben o kokuya bayılırım.İçimi açar,ruhumu temizler,
çocukluğumu hatırlarım,annemin her sene yenilediği lavanta torbalarının konduğu çamaşır
dolabının açıldığı zaman ki mis kokusunu...O zamanlar,yumuşatıcılar,kokular yok ,ama her şey daha doğal ve daha güzeldi.Çamaşırlar ütülendikten sonra dolaba konurken
 aralara küçük lavanta keseleri konurdu;mis gibi koksunlar diye.Lavanta kokusu benim için temizliğin kokusu olmuştur.Ve tabii bir de evimizin ayrılmaz bir parçası olan lavanta kolonyası..anneannemin sevgilisi,özellikle Rebul Eczanesi'nin olmalı diye anneme 
sıkı sıkıya tembihlerdi.İnsana serinlik veren o koku beni alıp hep ılık bahar günlerine,meltemlerin estiği,yağmurların serinlettiği mayıs günlerine götürür.
Gelen misafirlere kolonya da tutulurdu,anneannemin kaş-göz işareti ile bu konuda vazifeli olan ben fırlar,ikramımızı yapardım.Hala evimde,misafirler için olmasa bile lavanta kolonyası ve çamaşır dolabında lavanta torbası bulunur.Eski alışkanlıklar değişmiyor..




Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder