18 Eylül 2013 Çarşamba

BEN VE BİZ....




Geçenlerde facebook'da okuduğum bir yazıyı çok beğendim ve onu sizlerle paylaşmak istiyorum.
''Afrika'da bir antropolog bir kabilenin çocuklarına bir oyun oynamayı önerir.Ağacın altına koyduğu meyvalara ilk ulaşanın ödülü o meyvaları yemek olacaktır.Oyun başlayınca  çocuklar elele tutuşarak koşup ağacın altına beraber varırlar ve hep beraber yemeye başlarlar.Neden böyle
yaptıkları sorulunca bu *ubuntu*derler.Bizim dilimizde *ben 'biz' olduğumuz için 'benim'
demektir  ve ilave ederler;nasıl diğerleri mutsuzken birimiz o ödülü yiyebilir?..''

Böyle bir düşünce tarzına sahip olmak ve bunu uygulamak ne güzel..Sadece ben kazanayım,her şey benim olmalı,karşımdakine bir şey kalmasın,daha fazlası,en fazlası benim olmalı gibi
düşünenlerin ne yazık ki çok olduğu bir dünyada yaşıyoruz.Sadece çalışmaya ve tüketmeye programlanmış,yarışan ve birbiriyle rekabet eden insanlar olduk maalesef.Gitgide birliktelikten
yalnızlığa geçiş yapıyoruz;kendimizden başkasını düşünmeyen,bencil insanlara dönüşüyoruz.Afrika'da ki bakir bir topluluk *ben* yerine *biz* i kabul ediyor;ya biz?..
Medeniyetin nimetlerinden faydalanırken,insanlığımızdan çok şeyler kaybettiğimize inanıyorum.








                                                     Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder