22 Temmuz 2013 Pazartesi

GÜNLERDEN PAZARTESİ 45 BEKTAŞİ


Pazartesinin adı,fıkraların tadı...
                                                                   *
*Bektaşinin biri,ramazanda bir gün,bildiklerinden birine iftara gider.İftardan sonra,bir aralık ev sahibi:
-Baba hazretleri,nasıl ramazandan hoşnut musunuz?diye sorar.
-Eyvallah,pek hoşnudum;ya siz?
-Hoşnudum demek de söz mü?Mübareği o kadar severim ki,tarif edemem.
-Vallahi inanmam..Mademki bu kadar seviyorsunuz,ramazan biter bitmez niçin üç gün üç gece bayram edersiniz?
                    
                                                                  *
*Bektaşiye çıkışmışlar:
-Hazret,mübarek ramazanın gitmesine bir şey kalmadı.Bir gün bile oruç tutmadın.
-Yoo,demiş.Ben canımı süprüntü küfesinde bulmadım.Ramazan giderse yine gelir,ama ben gidersem bir daha gelmem.
                                                                 *

*Bektaşi paldır küldür camiye girmiş,namaza duracak olmuş,o sırada namazı bitirerek selam veren bir adam:
-Abdest aldın mı?diye sormuş.Bektaşi:
-Hayır,deyince,adam kızmış:
-Bre,dinsiz,imansız,abdestsiz namaz kılınır mı?Bektaşi:
-Yoo,demiş.Hamurumuz toprakla yoğurulmuş,suyla fazla oynamaya gelmez.Hemen çamur
oluverir
                                                                  *

*Bir tarikat şeyhine soraralar:
-Neden uzun kollu,uzun yenli elbise elbise giyersiniz?
-Gördüğümüz kusurları bu yen ile kapatırız.
Bektaşiler ise kısa kol kapaklı ve yeni dar elbise giyerler.Bir bektaşi dervişine sorarlar:
-Neden kısa yenli elbise giyersiniz?
-Biz kusur görmeyiz erenler.

                                                                  *
*Bektaşinin,bir gün mevkii ile pek övünen bir kaymakama işi düşmüştü.Adamın azamet taslamasına içerleyen derviş sordu:
-Kuzum,nedir bu azamet,nesin sen?
-Bilmiyormuş gibi soruyorsun;kaymakamım ben.
-Peki,sonra ne olacaksın?
-Vali,nazır.
-Daha,daha?...
-Vezir,sadrazam.
-Daha?..
-Hiç..
-Be mübarek adam,bu kurumun kime?Ben şimdiden hiç'im.








                                                           Sevgiyle kalın...







kaynak:Türk Edebiyatı Tarihi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder