9 Ocak 2013 Çarşamba

YANGINA KÖRÜKLE GİTMEK...




   Çok kullanılan cümlelerden biri de*ben olsam böyle davranmazdım,bunu söylemezdim*dir.
Hepimiz,karşımızda ki kişinin yaptıklarını onaylamadığımız zaman bu veya buna benzer cümle kurmaya bayılırız.Ve asla düşünmeyiz ki o anı yaşayan insanın verdiği tepki ile bizim sonradan olaya dahil olmamız ne kadar farklıdır.Eski bir söz vardır''bekara karı boşamak kolaydır''diye ne kadar doğru.Olayın içinde biz olmadığımız zaman*ben olsam*lı cümle kurmak ve yaşanan olaylar için karar vermek kolay tabii.Özellikle ikili ilişkilerde arkadaşlarımızla konuşurken,  anlattıklarını dinlerken*ben olsam asla..*lı cümleler kurmamaya dikkat etmek lazım.Karşımızdaki insana olayın dışında,kendi düşüncelerimizi empoze etmekten kaçınmakta yarar var.Unutmayalım ki biz o değiliz,kendi doğrularımız bize aittir.Karşımızda ki insanları yanlış yönlendirmekten kaçınarak daha yapıcı konuşmalar yapmakta fayda var diye düşünüyorum..
Özellikle ikili ilişkilerde''yangına körükle gitme'' cümlesine bütün kalbimle katılıyorum,ya siz ??..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder