25 Temmuz 2012 Çarşamba

KÜTÜPHANEMDEN



THEO'YA MEKTUPLAR

Vincet Van Gogh sergisine gitmişmiydiniz?..Biliyorsunuz beğeniler farklı oluştu.Ben sergiyi çok beğenmiş ve etkilenmiştim.Müzik ve gösteri birbiriyle örtüşmüş çok farklı bir seyirlik ortaya çıkmıştı.Evet,klasik anlamda tablolar yoktu ama farklı ve çok güzeldi bence.Serginin içeriğinde,duvarlardan akan yazılarda Van Gogh'un kardeşine yazdığı mektuplardan satırlar vardı.İlgimi çektiği için YKB dan Pınar Kür'ün çevirisi ile yayınlanan Theo'ya Mektıplar kitabını aldım.





Van Gogh'un kardeşine 17 yıl boyunca intiharından 2 gün önceye kadar yazdığı mektupların satır aralarında çok şeyler gizli.Kitaplara olan düşkünlüğünü,sadece resim yapabilmek için kardeşinden para almanın onu nasıl yıpratığını,resimlerinin bir gün değerleniceğine olan umudunu,adım adım onu intihara yaklaştıran sebepleri okuduğunuz zaman içinizin ezildiğini sizi bir hüznün sardığını fark ediyorsunuz.Eğer hala okumadıysanız okuyunuz derim.                                                             


Sevgiyle kalın...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder